Senin, 23 November 2015

Homeopati - Pencairan

Homeopati - Pencairan

Perengsa terbesar kepada doktor tradisional adalah konsep cairan dalam rawatan homeopati. Ia amat menggusarkan mereka ada akhir yang seperti homeopati naik rantaian pencairan, ubat yang benar-benar menjadi lebih dan lebih kuat, pada masa yang sama sebagai salah satu bergerak ke atas rantaian pencairan kuantiti bahan asal terus menurun dalam pencairan digunakan dan sebenarnya tidak walaupun dikesan di luar pencairan kedua belas.

Alasan kecewa ini dan kerengsaan adalah sifat-sifat manusia biasa. Mereka tidak mempunyai keinginan untuk memohon fikiran mereka untuk membaca dan memahami konsep-konsep prinsip penyembuhan, bahan perubatan dan pencairan seperti yang difahami oleh pakar homeopati. Terdapat ketiadaan jumlah perangai saintifik untuk mengakui bahawa mungkin ada konsep dan sifat jirim masih tidak diketahui kepada kami dan eksperimen untuk menentukan kewujudannya mereka walaupun sifat-sifat ini kekal yang belum diketahui dan tidak terbatas.

Kita perlu tahu proses untuk penyediaan pencairan berturut-turut seperti yang ditakrifkan oleh pengasas homeopati dan diikuti untuk hari ini. Tambah setitik pencairan ke sembilan puluh sembilan titik semangat diperbetulkan dan ketat gabus botol. Memegang botol dalam genggaman tangan anda mengangkat tangan anda dan tekan genggaman di atas permukaan yang keras, kemudian mengulangi sekali lagi. Anda perlu pencairan seterusnya bersedia. Yang masih dalam proses untuk penyediaan pencairan. Berulang-ulang sejuta kali ini proses sama menyediakan pencairan sejuta.

Apa yang berlaku ketika cairan yang disediakan? Tiada siapa yang tahu! Walau bagaimanapun, pencairan tidak mempunyai hubungan dengan gejala dan keadaan fizikal pesakit atau orang sakit.

Bagaimana pencairan ini mengekalkan kuasa penyembuhan perubatan asal apabila tidak ada kesan perubatan asal dalam pencairan ijazah kedua belas dan ke atas? Itu adalah soalan yang tinggal untuk penyelidikan lanjut. Untuk homeopati yang ia cukup untuk tahu bahawa pencairan mengekalkan kuasa penyembuhan atau sifat-sifat perubatan asal dan mereka bekerja. Berjuta-juta penawar dipengaruhi oleh ubat homeopati cukup bukti bahawa pencairan yang sebenarnya mengekalkan sifat-sifat penyembuhan perubatan asal. Apakah kimia ini pemindahan sifat-sifat penyembuhan Borang ubat kepada bahan ubatan dalam proses pengeluaran cairan seperti yang ditakrifkan oleh pengasas homeopati? Itu adalah untuk dijawab oleh penyelidikan lanjut dalam bidang ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar